Perkongsian Ilmu: Selamat Tinggal SELULIT!

Selamat Tinggal SELULIT! Kamu sudah tidak diperlukan. Selamat datang kulit yang cantik dan sihat (^___^)



Selulit terbentuk akibat timbunan lemak yang berlebihan pada jaringan kulit. Kesannya, permukaan kulit anda menjadi tidak rata. Selulit tidak memilih lelaki atau wanita, tua atau muda, kurus atau gemuk.. Ianya berlaku kerana lebihan LEMAK yang sepatutnya diserap sebagai nutrisi badan. Akibat daripada proses yang tidak berlaku ini, maka LEMAK tersebut menimbun di bawah jaringan kulit. EEUUUU!! Tak cantik..



So, ada beberapa kaedah untuk mengurangkan selulit. Semoga dapat membantu anda semua.


1. Pola makanan yang teratur

Jauhi makanan yang bergula, berlemak dan makanan segera. Sebabnya kandungan nutrisi dalam makanan sebegini amat sedikit TAPI meningkatkan peluang pertambahan berat badan anda.

2. Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran

Jika anda jarang memakan buah atau sayur segar, ia menganggu keseimbangan sodium/potasium. Ketidakseimbangan inilah yang menyebabkan terbentuknya selulit.
Jadi, mulai hari ini amalkanlah memakan buah-buahan dan sayur segar setiap hari.

3. Rajin bersenam

Amalan bersenam melancarkan peredaran darah anda yang tersumbat lalu membakar lemak yang menjadi punca selulit.
Dalam seminggu, anda bersenamlah secara teratur iaitu 3 hingga 5 kali. Untuk setiap sesi, anda peruntukkan waktu bersenam antara 30 hingga 40 minit.
Pilihlah mana-mana jenis senaman yang anda suka dan mampu melakukannya secara kerap. Contohnya macam berjalan kaki dengan cepat, berenang, berbasikal atau main badminton.

4. Urutan

Anda boleh mengurut tubuh anda untuk melancarkan aliran darah. Boleh gunakan krim anti selulit dan/atau minyak aromaterapi semasa mengurut. Kaedah terbaik, gunakan Medicate Deep Heat Lotion dan Magical Bodyslim Soap keluaran Susuk Dara! Tak perlu urut, hanya sapu dan usap, dan santai. Cool kan?
Melalui cara ini, ia boleh menyahkan lemak-lemak degil dalam saluran darah anda.

5. Menyikat badan

Anda boleh menggunakan sikat untuk menyikat memana bahagian tubuh yang biasanya timbul selulit. Sikat tubuh anda dengan gerakan secara melurus tau. Amalkan setiap hari lebih kurang dalam 5 minit.

6. Minum air masak

Ada pendapat mengatakan anda patut minum sekurang-kurangnya 2 liter air masak sehari. Namun, ia bergantung pada aktiviti harian anda juga. Bagi memudahkan anda, minumlah air masak bila terasa haus. Itulah tandanya anda memerlukan air. =)
Selain itu, kurangkan juga meminum kopi, teh dan jauhi minuman beralkohol jika anda mahu mencegah pembentukan SELULIT.

7. Kaedah semulajadi

Anda nak buang lemak dan racun dalam badan? Kalau NAK, amalkan meminum air suam yang ditambah dengan sedikit perahan lemon setiap pagi. Boleh diamalkan lepas bangun tidur ya.

****************************************


PRODUK TERBAIK PALING LARIS! >>>>>KLIK SINI<<<<<<

NAMA PRODUK: Susuk Dara Medicate Deep Heat Lotion
HARGA: RM48
NAMA PRODUK: Susuk Dara Magical Bodyslim Soap
HARGA: RM36


JAMINAN KESELAMATAN: lulus lesen kkm dan selamat digunakan.
KELEBIHAN: boleh buat services SLIMMING CENTRE DIRUMAH kerana losyen yang SUSUK DARA RESOURCES keluarkan bermutu tinggi dan setanding losyen yang digunakan dislimming centre terkemuka di dalam malaysia....



0 comments: