Perkongsian Ilmu: Keputihan adalah PENYAKIT!


“Eeeeeee... apa ini? nak kata datang bulan pun bukan sebab ia bukan darah tetapi lendir kekuningan dan kerap terjadi,” keluh aishah keseorangan. Jangan pelik kerana sebenarnya bukan hanya aishah sahaja yang mengalami masalah ini, malah ramai gadis di luar sana turut mengalami masalah keputihan. Jadi reMaJa ingin membantu memberikan info lanjut untuk kamu mengatasi masalah keputihan.



Apakah itu keputihan?
Di kalangan pakar perubatan, keputihan dikenali dengan istilah Leucorrhoe atau Fluor Albus. keputihan sebenarnya adalah cairan yang keluar dari vagina. keputihan ada dua jenis iaitu normal dan abnormal yang sudah menjadi penyakit. kamu perlu prihatin dengan jenis keputihan kedua ini.

Keputihan normal
Dalam keadaan normal, cairan yang keluar adalah bening, tidak berwarna, tidak berbau dan tidak gatal. Keputihan normal ini juga boleh dijadikan ukuran tingkat kesuburan si gadis. Sekiranya cairan putih bening ini sepanjang 20cm, ini menandakan yang kamu sangat subur. Cairan ini juga dikenali dengan nama cairan ovulasi.




Keputihan abnormal
Berupa cairan seperti susu, cairan yang likat dan liat berwarna kekuningan atau kadang-kadang seperti gumpalan keju yang boleh menimbulkan rasa gatal. Sekiranya agak parah, cairan ini boleh berwarna keabuan sehingga kehijauan dan berbau hanyir serta busuk.

Punca keputihan abnormal
Hey,gadis!Ada beberapa sebab berlakunya keputihan abnormal. ingin tahu apakah dia?Antaranya ialah:

1. Kamu terlalu penat.
2. Berada dalam situasi yang sangat tertekan.
3. Jangkitan.

Ketahui pula jenis jangkitan
Sekiranya kamu merasakan keputihan abnormal kamu berlaku kerana jangkitan, cepat kenal pasti jenis jangkitannya agar lebih mudah untuk kamu mencari penawarnya.

1. Kurap Candidas atau Monilia
Warna putih susu, likat, berbau yang agak kuat dan vagina menjadi gatal.

2. Parasit Trichomonas Vaginalis
Cairan keputihan akibat parasit kental, berbuih, berwarna kuning atau kehijauan dengan bau hanyir.

3. Bakteria Gardnella
Boleh membuatkan vagina rasa gatal dan sangat terganggu. warna cairannya adalah keabuan, berair, berbuih dan berbau hanyir.

4. Virus
Keputihan akibat infeksi virus juga sering ditimbulkan akibat penyakit kelamin seperti Condyloma, herpes, HIV / AIDS.

5. Benda asing
Hal yang satu ini kita sering abaikan, namun sebenarnya ia sangat penting. Benda-benda yang tidak sengaja masuk ke dalam vagina seperti rambut ataupun benang dari seluar dalam.


*****************************

Alhamdulillah, dengan adanya Produk Susuk Dara, sedikit sebanyak dapat membantu masalah KEPUTIHAN yang melanda wanita dan gadis!

Berikut adalah Q&A tentang KEPUTIHAN:

Assalam minta bantuan semua.. client sy ni anak dara ade masalah keputihan dan miss v berbau.. sy syorkan dia amik MV dan JAD x 2 botol, ikut kaedah 10 hari dan 20 hari.. hari ni dah hari ke 26 dia makan JAD.. feedback dia keputihan dia masih color hijau dan berbau, sepanjang makan JAD xde rasa sengal2 pinggang, xde rasa sakit xde rasa pape.. client ni xlanggar pantang, tak minum ais.. masker v pun dah habis.. mcmner nak buat.. sy dah terangkan dia face to face cara penggunaan sume.. sy ade miss step ape2 ke? confius sy mcmner ni?


JAWAPAN....
~ teruskan makan 2 biji pagi 2 biji malam, hingga keputihan yang hijau tu beransur kurang, lepas tu baru kurang kan dos kepada sebiji pagi sebiji malam... masker tu suruh sapu di luar lubang faraj, di permukaan lubang tu. bukan di kulit miss v sahaja.. jgn minum air kelapa dan jangan makan panadol atau ubat tahan sakit...

JAD tu kalau boleh maintain, bila dah ok masalah keputihan tu, maintain sebiji sehari pun ok... anggap la sebagai splement terbaikkk.. yelah, dia merangkumi semua... utk cegah cyst n fibroid, kita mudah berpeluh, lawas buang air besar dan kecil, tegangkan mana2 yg patut, buat muka berseri, kurangkan berat badan, hilangkan rekahan2 kulit, beri tenaga, dan banyak lagi lah.. yg amalkan je dapat rasa kehebatannya... so, why not keep continue.. insyaAllah.... kita usaha, ikhtiar, Allah Maha Menentukan.takmo minum air batu, xmo makan benda sejuk2, air kelapa xmo. minum air mineral 3 liter sehari. lebih pon bagus. biar kerap buang air kecil n berpeluh.

- cara makan jamu aku dara utk dia ialah selama dalam tempoh 60 hari, dia kena makan dengan dos 2 biji pagi 2 biji malam. lepas tu maintain 2 biji iaitu sehari pagi, sehari malam... dah betul2 ok baru maintain sebiji sehari....

- minta customer ni bagi tahu tindak balas lepas 30 hari camne.


PRODUK YANG DISARANKAN (sila klik untuk melihat deskripsi):




0 comments: